Friday 15 June 2012

Up the Wooden Hills



Up the Wooden Hills is a clothe label owned by designer Lisa Marie Andersson
based in Gothenburg, Sweden.
The first time I noticed her work was when Jaclyn Bethany, from Audrey Grace boutique,
asked me to illustrate one of her dresses. Remember?
Her style is elegant, simple and feminine.
And when I saw the looks of her Spring Summer collection,
I couldn't resist asking if she'd be interested, by any chance, to do a collaboration with me.
I drew an illustration and she made me the Colette dress in exchange.
And what a pretty it is! I can't wait to wear it when the sun shines in London.
If you're curious, you can see Lisa Marie's article on her blog just here.
In the meantime, I leave you with pictures of her beautiful dresses. I hope you enjoy!
*****
Up the Wooden Hills est une jolie marque de vêtement crée par la designer Lisa Marie Andersson
à Gothenburg en Suède.
J'ai découvert son travail pour la première fois lorsque Jaclyn Bethany, du blog Audrey Grace boutique,
m'a demandé d'illustrer une de ses robes. Vous vous rappelez?
Son style est élégant, simple et féminin.
Et lorsque j'ai vu sa collection printemps-été, je n'ai pas pu résister de lui demander si, par chance,
elle serait intéressée de faire une collaboration avec moi.
J'ai dessiné une illustration et en échange j'ai eu droit à la très jolie robe nommée "Colette".
So cute! J'ai trop hâte de la porter lorsqu'il fera beau a Londres.
Si vous êtes curieux, vous pouvez lire l'article de Lisa Marie sur son blog juste ici.
D'ici là, je vous laisse avec quelques images de ses très belles robes. J'espère que ça va vous plaire!





All pictures from Up the Wooden Hills.